Monniken op de kermis & het lloret van Thailand! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Deborah Harten - WaarBenJij.nu Monniken op de kermis & het lloret van Thailand! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Deborah Harten - WaarBenJij.nu

Monniken op de kermis & het lloret van Thailand!

Blijf op de hoogte en volg Deborah

18 Oktober 2014 | Thailand, Phuket

Hai!

Zo vandaag alweer mijn laatste dagje in Thailand, time flies when you're having fun! Ik moet zeggen dat ik de afgelopen 2 weken van de ene bizarre situatie in de andere terecht ben gekomen.. 2 weken met het thema: contrasten. Naast alle geweldige dingen die ik heb meegemaakt heb ik ook een andere kant gezien van Thailand, de minder charmante kant.

Na een paar chille dagen in Pai ben ik weer terug gereisd naar Chiang Mai om vanaf daar weer meer richting het zuiden te gaan. En wat een toeval, ik kwam Joanne tegen in mijn hostel. Ik ken haar uit Pai en samen zijn we de volgende dag naar Sukhotai gereisd. Na een busreis van 5 uur kwamen we aan in een heel schattig resort met hele lieve mensen. Nadat we wat gegeten hadden zijn we op de fiets vertrokken naar de avond markt in het centrum. We dachten op een leuk marktje te komen met souvenirs, viel dit toch even tegen! Zo'n markt als dit heb ik nog nooit gezien, schreeuwende muziek naast de tempel, monniken op de kermis waar je boeketjes voor kon kopen om als geschenk te geven, gek eten en geen westerling te bekennen! Na een half uur zijn we maar weer weggegaan om de chopper bar te gaan uitchecken, volgens de eigenaar was dit een must voor backpackers. Niet de band, maar een gast in de bar heeft helemaal de avond gemaakt! Hoewel de band dacht een goede prestatie neer te zetten maar het eigenlijk nergens naar klonk, ging er toch 1 iemand helemaal uit zijn dak en heb ik dansposes zien doen waarvan ik niet wist dat ze bestonden, geweldig! De volgende dag zijn we met volle moed vertrokken op de fiets naar het busstation om het oude centrum te gaan bekijken, wat tot de wereld erfgoed lijst behoort. Ik denk dat mijn ketting er zo'n 4 keer is afgegaan onderweg, waarbij de 5e keer de gesp van mijn tas tussen de spaken is gekomen, ik bijna over de kop vloog en de fiets gesloopt had. Gelukkig was er een behulpzame Thai die de gesp uit het wiel verwijderd heeft waardoor ik toch nog het busstation heb weten te bereiken. Dus met de bus naar het oude centrum, naja bus.. Het was wel creatief, een wagen omgevormd tot een bus met houten bankjes erin getimmerd en zelfs een ventilator erin gemonteerd. Na een tijdje zijn we dan toch in het oude centrum aangekomen en dit was echt prachtig! Toen begreep ik echt waarom mensen Sukhotai een aanrader vinden!

Na het avontuur in Sukhotai zijn we doorgetrokken naar Ayuthaya. Het avontuur in Ayuthsya heeft denk ik een halve dag geduurd. S avonds zijn we de hele stad door geweest om opzoek te gaan naar banana pancakes, maar dit bleek nog niet zo makkelijk. De volgende dag was het eigenlijk te benauwd om tempels te bekijken dus hebben we een bekende tempel met dr buddha in de boom bekeken en zijn toen maar naar Bangkok vertrokken. De treinreis naar Bangkok koste omgerekend nog geen 50 cent. Ik kon bijna niet geloven dat het zo goedkoop was voor een rit van 1,5 uur. Op het station heb ik mijn ogen uitgekeken. Overal eten op de grond, zwerfdieren, mensen die eten in prullenbakken zoeken en een oude vrouw die erg blij was dat ik mijn flesje water liet staan bij het bankje en er gretig op afvloog toen ik naar mijn trein liep. De armoede in Thailand is hoog. Ik heb de afgelopen weken veel Thaise mensen gezien die heel verveeld lijken. Ze zitten elke dag voor het zelfde kraampje waarvan er nog 50 zijn, proberen mensen af te zetten met te hoge taxi prijzen en het toppunt van wat ik gezien heb is een jongen van een jaar of 8 die s avonds alleen op straat lag te slapen met een bekertje met geld in zijn hand. De rillingen gaan dan wel even door je lichaam. Terug naar de treinreis naar Bangkok, dit was echt hilarisch! Helaas hadden we geen plekje meer in de trein maar heb ik wel mijn ogen uitgekeken. Ventilators gemonteerd aan het plafond, open treindeuren en mensen die rookten in de trein. Toen ik aan een Thai vroeg hoe laat we zouden aankomen in Bangkok zei hij, normale tijd om 2 uur maar de trein heeft altijd vertraging dus ik kan het je niet zeggen. Wat een treinreis van 1,5 uur zou zijn werd dus 3 uur uiteindelijk.

Ik Bangkok lekker even bijgekomen, wat op marktjes gelopen en een massga genomen. Mijn nieuwe plan, de eilanden! De volgende avond ben ik met de nachttrein naar Koh Tao vertrokken. Op Koh Tao heb ik zelf een scootertje gehuurd, wat ik wel even spannnend vond maar het is me gelukt om een leuke route te rijden over het eiland! Ook heerlijk op het strand gelegen en een heel gezellig hostel! Na een paar dagen op Koh Tao, ben ik vertrokken naar de Phi Phi Islands. Ik had gehoord dat dit zo prachtig is dat je dit echt gezien moest hebben! Vol verwachting vertrok ik met de boot naar de Phi Phi Islands, Onderweg waren er een paar stops, de tocht naar de eerste stop duurde 1,5 uur.. Een verschrikkelijke 1,5 uur.. Ik heb denk ik de helft van de passagiers ziek zien worden en schietgebedjes zien maken. Na de eerste stop was de zee iets rustiger en kwam ik na een paar uur aan op het eiland, Op moment dat ik uitstapte had ik al door dat dit toch even iets anders was dan gedacht, het geschreeuw van harde muziek van alle barretjes was al van een afstandje te horen. Thaise cultuur nergens meer te herkennen, het enige wat ik zag waren feestende Engelsen, ofwel het Lloret van Thailand. Nu ik dit gezien had was ik ook een beetje huiverig om naar mijn hostel te gaan, ik had een dorm geboekt in een hostel met de naam Stones Bar. Waar ik al een beetje bang voor was bleek ook zo te zijn, een kamer in een hostel met een bar aan het strand tussen alle andere barren. En dan kom je ook nog eens op een kwamer met 7 partygangers terwijl ik die nacht 4 uur was opgestaan. Dit kon ik er even niet bij hebben, mijn belangrijkste spulletjes heb ik gepakt en ben opzoek gegaan naar een hostel met een privekamer. Gevonden! Het is hier gebruikelijk om je schoenen uit te doen voordat je ergens naar binnen gaat, iedereen zet ze hier voor de deur, dus dat deed ik ook. En ja hoor, de volgende dag waren ze weg! Mijn andere schoenen stonden nog in het andere hostel, dus het was niet anders, op blote voeten naar het andere hostel om de rest van mijn spullen op te halen! Op dat moment was ik eigenlijk wel een beetje klaar met de Phi Phi Islands, tot ik die middag op het strand kwam! Dat maakte echt alles goed, de temperatuur van het water was perfect en ik heb nog nooit zoiets moois gezien. De volgende dag een snorkeltour geboekt, waar ik naar Monkey Beach ben geweest, snorkelen tussen nemo visjes en eindigen op Maya Beach waar de film The Beach is opgenomen. Vanaf dit moment was is helemaal verliefd op de Phi Phi Islands, een vakantie binnen een vakantie!

Vandaag naar Phuket vertrokken want morgen vertrekt mijn vlucht naar Maleisië. Van spannende jungletochten, gekke hosteleigenaren, veel toffe reizigers naar prachtige stranden! Thailand, it has been a pleasure to be here, thanks! Op naar het volgende avontuur! Ciaooo

  • 18 Oktober 2014 - 19:33

    Michela:

    Wat een super mooie herinneringen voor altijd draag je nu bij je!!!
    Heel leuk dat wij ook een beetje kunnen meegenieten!

    Liefs

  • 19 Oktober 2014 - 18:53

    Johan, Inge En Tirza:

    We vinden het geweldig dat je zo'n wereldse reis maakt.
    Goede vlucht naar Maleisie en op naar een nieuw avontuur.
    Liefs van ons

Deborah

Ontdekkingsreis door het mysterieuze Zuid-Oost Azië!

Actief sinds 07 Sept. 2014
Verslag gelezen: 591
Totaal aantal bezoekers 10377

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 02 Januari 2014

Het mysterie van Zuid-Oost Azie!

Landen bezocht: